מוקדם בבוקר: דייסת קוואקר עם תפוחים, רימונים ותאנים

מריחים את הסתיו? אלה הלילות שמתחילים להתקרר, הסוודר שלובשים בבוקר. כל הדיבורים על ראש השנה שמתקרב. כאן במפרץ הבקרים ממש קרירים אבל במהלך היום אנחנו פוגשים חום שלא הרגשנו כל הקיץ. ובארבע שוב מתחיל להתקרר, ושוב לובשים סוודר, או מעיל קל כשיוצאים בערב.

ועכשיו שחזרתי לעבוד, הבקרים שוב מתחילים מוקדם מאוד. אני שוב מתעוררת עם השמש, מתארגנת, ומתחילה לארוז ארוחות צהריים לכל המשפחה. ואחרי שכל התיקים מוכנים ליד הדלת, יש לי לפעמים רגע שקט לשתות את הקפה ולאכול משהו, לפני שכולם מתעוררים והבלאגן מתחיל.

P8110436

עוד כשגרנו במושב מחוץ לירושלים הייתי מכינה לעצמי דייסת שיבולת שועל בבוקר. אבל רק כאן, הצלחתי לשכלל את הדייסה למעדן של ממש. בת הכמעט-שלוש אוכלת את הדייסה כמעט כל בוקר, והיא מסתפקת בגרסה הבסיסית: קוואקר, סירופ מייפל, חלב ומים. אם אני מכינה גם לעצמי, אני משדרגת את הדייסה למשהו מעניין יותר.

גיוונים ותוספות: דייסה לא מתוקה זה פשוט לא טעים. אני מוסיפה כחצי כף סירופ מייפל לכל חצי כוס קוואקר. לפעמים אני מגוונת ומוסיפה במקום המייפל כמות שווה של סוכר או סילאן, מה שיש בבית. לפעמים אני מערבבת בכלל רבע כוס רסק תפוחים או אגסים (שנשאר מהמחית שאני מכינה לתינוק) בתור הממתיק. אני גם מוסיפה לפעמים פירות יבשים: צימוקים זה ברור, אבל גם משמשים מיובשים, חתיכות תמרים או תפוחים ואגסים זה נפלא.

P8110440

פירות טריים זה גם מעניין: נסו לבשל את הדייסה רק קצת, עם קוביות מחצי תפוח. עכשיו הכניסו את הסיר, ללא כיסוי, לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות, ותנו לדייסה להסמיך שם. יוצא משהו בין דייסה לפודינג סמיך עם כיסוי פריך. ועכשיו דמיינו מה קורה כשמוסיפים לתערובת אגוזי מלך או פקאן קצוצים. הדייסה הסתווית שלי נאכלת עם גרגרי רימון טריים ופרוסות תאנים. התאנים הן חומות מסוג Brown Turkey, וטעימות יותר מהירוקות או השחורות שאני מוצאת כאן, ודומות יותר לתאנים הסגולות והעסיסיות מהארץ.

מילה לגבי המרקם: הדייסה שאני מכינה לפי היחסים האלו, נוטה להתמצק כשהיא מתקררת למרקם יציב. אני אוהבת את זה ככה, אבל לבת שלי אני מוסיפה כמה כפות חלב קר אחרי הבישול כדי שהמרקם יהיה נוזלי ורך יותר, זה גם עוזר לדייסה הרותחת להתקרר מספיק כדי שהיא תוכל להתחיל לאכול מיד.

ואם בענייני ראש השנה וסתיו: כבר ניסיתם את המתכון הפופולארי ביותר בבלוג? עוגת הדבש הטעימה והפשוטה תמיד קוצרת מחמאות וקלה מאוד להכנה. כדי להרשים את האורחים ליד שולחן החג, נסו את פאי התפוחים והאגסים מהשנה שעברה.

דייסת קוואקר עם תפוחים, רימונים ותאנים

המרכיבים עבור מנה אחת

½ כוס שיבולת שועל (קוואקר) מהירת הכנה (לא אבקה דקה), או רגילה. בתמונה השתמשתי בתערובת דגנים: שיבולת שועל, חיטה, שעורה ושיפון.

½ כוס חלב

½ כוס מים

½ כף סירופ מייפל

1/3 כוס תפוחי עץ מיובשים, קצוצים לא קטן מדי

עוד קצת חלב (אופציונלי)

3 תאנים

2 כפות גרגרי רימון

ההכנה:

1. בסיר בעל תחתית עבה מערבבים את השיבולת שועל, חלב, מים, סירופ מייפל והתפוחים המיובשים.

2. על אש בינונית-קטנה מבשלים את הדייסה תוך כדי ערבוב, במשך 5-10 דקות, או עד שמסמיך (תלוי בסוג הדגנים).

3. אם רוצים להוסיף קצת חלב כדי לדלל את הדייסה ולקרר אותה, עושים את זה אחרי שהדייסה ירדה מהאש.

4. מוסיפים את התאנים הפרוסות וגרגרי הרימון ואוכלים כשהדייסה עדיין חמה.

רשומה זו פורסמה בקטגוריה חגים, מתוק, ראש השנה, עם התגים , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לרשומה זו עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

