סיר גדול ואדום: קציצות בשר ואפונה

לפני שנתיים קיבלנו סיר ברזל גדול, כבד ואדום לראש השנה. אין ספק, כל מה שמבשלים בסיר האדום הגדול יוצא נפלא. יש משהו בשילוב בין הדפנות העבות והעומק שפשוט דורש לזרוק את הכל לסיר אחד לכמה שעות וגורם לסיר להיות אידיאלי לבישול של יום שישי אחר הצהריים לקראת ארוחת הערב.

את המתכון הזה מצאתי בחוברת ישנה של אוסם, ורק משום שכל החומרים היו בבית, ניסיתי את המתכון. אני בדרך כלל לא חובבת גדולה של שמיר, אבל זו כאן זה משתלב טוב, וזו הדרך הטובה ביותר שאני מכירה להשתמש בשאריות צרור השמיר שבבית. אני אוהבת לבשל את הקציצות האלו בסיר הגדול האדום כי כך אני יכולה לטגן את הקציצות בסיר, להוציא אותן לצלחת ואז לבשל בו את את הרוטב ולא ללכלך כלים נוספים.  בחוברת המליצו להגיש את הקציצות על קוסקוס. כך גם אנחנו אוכלים את זה.

קציצות בשר ואפונה

על פי חוברת של אוסם

 

לקציצות:

600 גר' בשר בקר טחון

1 בצל גדול מגורר

1 תפוח אדמה מגורר

1 כוס פטרוזיליה קצוצה

3-4 כפות פירורי לחם

2 ביצים

מלח ופלפל

פפריקה מתוקה, כמון

1/4 כפית קינמון

שמן לטיגון

 

לרוטב:

4 כפות שמן זית

1 בצל גדול קצוץ

500 גר' אפונה קפואה

1/2 כוס שמיר קצוץ

מלח ופלפל

1  כף מרק עוף (אני מוותרת)

 

הכנה

1. קציצות: מערבבים את החומרים לקציצות, מטגנים בשמן. אני רק מחכה שיצרבו והקציצות תהיינה שחומות משני הצדדים ואז מוציאה את הקציצות לצלחת.

2. רוטב: מטגנים את הבצל עד הזהבה, מוסיפים את האפונה והקציצות, מתבלים במלח ופלפל. מוסיפים כוס מים ומביאים לרתיחה. מבשלים כעשרים דקות ומוסיפים את השמיר.

פוסט זה פורסם בקטגוריה קציצות, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

