לימונים כבושים וטונה משודרגת

אחת המחמאות הגדולות ביותר שקיבלתי היתה מחמאה מסבתת-שוק שכזו. גיברת (ב-י') מבוגרת שראתה אותי אוספת סלסלת לימונים קטנטנים מאחד הדוכנים ופנתה לשאול אותי איך אני כובשת אותם.

המתכון שלי מורכב מאוסף מתכונים שאספתי באינטרנט, והוא פשוט מאוד, כל עוד מקפידים על כמה כללים:

הצנצנות: צריכות להיות מזכוכית וגדולות יחסית, כמו של קילו דבש או סילאן. אני מעקרת אותם על ידי זה שאני מניחה אותם על קרש חיתוך או על תבנית אפיה הפוכה ושופכת עליהם המון מים רותחים ישר מהקומקום. אז אני לוקחת מלקחיים או כף עץ והופכת את הצנצנת על הצד כדי שכל המים ישפכו החוצה. את המכסים אני מחזיקה במלקחיים ושופכת גם עליהם מים. עדיין לא היו לי צנצנות שהתעפשו.

הלימונים: אני משתמשת בלימונים הקטנים בעונה (למון-קווט) ובהרבה-הרבה לימונים מלאי מיץ בנוסף. תמיד צריך יותר לימונים ממה שאתם חושבים, אז קחו את זה בחשבון.

יחס החומרים: על כל שתי כפות מלח גס אני משתמשת בכף פפריקה חריפה וכף פפריקה מתוקה. אני מכינה לעצמי קערה קטנה עם החומרים ביחס הזה וממלאה את הלימונים משם.

לימונים כבושים

לימונים קטנים

לימונים גדולים מלאי מיץ

מלח גס

פפריקה מתוקה

פפריקה חריפה

שמן (מכל סוג, לא זית)

ההכנה:

  1. בקערה מערבבים שתי כפות מלח גס עם כף פפריקה מתוקה וכף פפריקה חריפה.
  2. מעקרים צנצנת אחת או יותר, לפי כמות הלימונים.
  3. חורצים בכל לימון קטן איקס עד האמצע ומכניסים חצי כפית מתערובת המלח-פפריקה. מכניסים לצנצנת. ממשיכים עד שהצנצנת מלאה בלימונים, דוחסים קצת ומכניסים עוד כמה.
  4. מתחילים למלא את הצנצנת במיץ מהלימונים הרגילים המלאים במיץ. ממלאים עד סנטימטר מסוף הצנצנת. משלימים בשמן וסוגרים. מניחים במקרר ומתחילים להשתמש אחרי שבועיים.

 

סלט טונה משודרג – וריאציה על טונה וסביח

קופסת שימורי טונה מסוננת ממים או שמן

לימון כבוש אחד

כף מיונז (לא הכרחי)

ההכנה:

  1. חותכים את הלימון לחתיכות קטנות ומערבבים עם הטונה והמיונז.
פוסט זה פורסם בקטגוריה דגים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

