בקר בחצילים ועגבניות

אני חושבת שהסתיו התחיל כאן בברקלי באופן רשמי. כבר יומיים שאפור בחוץ והטמפרטורות יורדות, אתמול אפילו ירד גשם בלילה. מסביב כולם בטרפת דלעות לקראת האלווין, הבתים מסביב מקושטים, והחנויות מלאות בהן. כל התמונות באינטרנט ובבלוגי הבישול של מאכלי דלעת עשו גם לי חשק, ועל כך בקרוב.
PA120219
בין לבין, קניתי בשר לנזיד, או לפחות כך היה כתוב על האריזה בטריידר ג'ו, ויחד עם חצילים שחיכו להם במקרר, חיפשתי מה לעשות שיתאים למזג האויר. המתכון הקבוע שלי מכיל בדרך כלל עוף, חצילים, עגבניות ולימון פרסי שנלקח מזמן מ"ששת". למרות שהבקר היה משתלב כאן היטב, התחשק לי משהו יותר "חצילי" ועגבנייתי", וזמן לא חסר לי בימים אלו.
PA110216
אז התחלתי מההתחלה – את החצילים חתכתי לקוביות, ערבבתי עם כמה כפות שמן זית ושלחתי לתנור. זה נתן לי זמן לחשוב על ההמשך ולסדר את הבית. כמה ערבובים, קיפול כביסה והדחת כלים, והחצילים היו מוכנים. זה היה זמן לאסוף את הילדה מהגן, לשנ"צ ולחשוב איך אני רוצה להתקדם משם. האמת שזה היה החלק המסובך בעצם, כי מאוחר יותר פשוט השחמתי את הבשר בסיר, הוספתי את העגבניות המרוסקות והחצילים והתעלמתי מזה למשך שעתיים. אחרי שעתיים הילדה אכלה את הבשר עם אורז, והוא היה "בסדר". בינתיים המשכתי לבשל את התבשיל על אש קטנה למשך עוד שעה, עד שאנחנו המבוגרים ישבנו לאכול, וזה עשה את כל ההבדל. אני חושבת שזה יכול להיות תבשיל מצוין לסיר בישול איטי, ובכלל זה תבשיל מצוין אם נמצאים בבית אבל אין באמת זמן לעמוד ליד הכיריים, אולי משהו ליום שישי בערב?
בכל מקרה, אם כבר הכנתם משהו שהתבשל שלוש שעות, ברור שזה יהיה טעים מאוד למחרת, ומהווה יופי של מנה כדי לקחת לעבודה.

בקר בחצילים ועגבניות
המרכיבים:
2 חצילים
3 כפות שמן זית + 2 כפות שמן זית
750 גר' בקר לגולאש, חתוך לקוביות של 3*3 ס"מ
קופסה של 800 גר' עגבניות מרוסקות או קוביות עגבניות עם מיץ (שזה מה שאני מוצאת פה…)
כ-1/2 כוס מים
מלח, פלפל

ההכנה:
1. החצילים: מחממים תנור ל-190 מעלות, חותכים את החצילים לקוביות של 2*2 ס"מ.
2. בתבנית מרופדת בנייר אפיה מערבבים את החצילים עם 3 כפות שמן זית ומכניסים לתנור לכ-45 דקות, ומערבבים כל 15-10 דקות עד שהחצילים שחומים אבל לא שרופים. מניחים בצד עד שבאמת מתחילים לבשל.
3. בסיר מחממים את 2 כפות השמן הנותרות, ומוסיפים את בשר להשחמה קלה, כ-5 דקות.
4. מוסיפים את העגבניות המרוסקות והמים, ממליחים ומפלפלים ומכוונים לאש בינונית מכסים את הסיר. מבשלים כשעה.
5. מוסיפים את החצילים לסיר, מנמיכים את האש, ומבשלים עוד שעתיים. מדי פעם בודקים אם הרוטב לא הצטמצם מדי (הוא אמור לכסות בשלב זה את הבשר ואת החצילים ש"נבלו") ואם כן, מוסיפים מעט מים. מתקנים תיבול.
6. מגישים חם, עם אורז לבן.

פוסט זה פורסם בקטגוריה אוכל לעבודה, בקר, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על בקר בחצילים ועגבניות

  1. פינגבאק: קדירת עוף, חצילים ולימונים פרסיים | קְלֶמֶנְטִינָה

כתיבת תגובה

