סלט תפוחי אדמה וארוגולה

גוגל החליטה להוריד את גוגל רידר, וגרמה לי לסרוק שלל תוכנות אחרות כדי לעקוב אחרי אוסף בלוגי הבישול שאני קוראת. בינתיים עברתי לפידלי, למרות שאני עדיין לא בטוחה שזה עונה על כל מה שאני צריכה כדי לקרוא ולסמן בלוגים. הוא פחות אינטואיטיבי מהגוגל רידר, שזו כנראה דרך אחרת להגיד שגוגל קוראת מחשבות.
כל השבוע אני קוראת בלוגים של אנשים אחרים ומקבלת השראה למנות שאבשל. כך, אני מנהלת רשימה של מנות שאכין בשבוע הבא והמצרכים להם אני זקוקה. ביום שבת בבוקר, אחרי שאני מאכילה את התינוק ומכינה פנקייקס לאלו שיש להם שיניים, אני יוצאת לירקניה עם הרשימה המעודכנת, שמסווגת לקטגוריות שונות.

P3310145

ועדיין, תמיד אמצא משהו בירקניה שאהיה חייבת להוסיף לסל, ותמיד מתישהו באמצע השבוע, יתחשק לי משהו מחוץ לרשימה ואצטרך לאלתר לעצמי משהו. השבוע נוספו לסל הקניות שלי שום ירוק טרי ובצל ירוק אקסטרה-אקסטרה לארג' מהערימה הענקית במרכז החנות, וצרור ארוגולה טרי שמצאתי כשכבר הייתי ליד הקופה. המנה המאולתרת השבוע היתה בהשראת כל מתכוני הפסחא שמסתובבים עכשיו ברשת וזו כנראה המנה היחידה שמציגים עכשיו שלא מכילה ארנבוני שוקולד ואפרוחי מרשמלו.

P4020167

זה לא סלט תפוחי האדמה של שנות השמונים עם המיונז, המלפפון החמוץ והאפונה מקופסת שימורים, אלא סלט תפוחי אדמה קליל וחמצמץ עם וויניגרט של חומץ יין אדום וחרדל דיז'ון. הארוגולה בה השתמשתי בוגרת ומעניקה מרירות שמשתלבת יפה עם תפוחי האדמה, ולא בייבי ארוגולה אנמית.

סלט תפוחי אדמה וארוגולה
המרכיבים:
2 תפוחי אדמה לבנים (אני השתמשתי בזן ראסט שהוא יחסית קמחי)
1 כף חומץ רגיל
1/4 בצל סגול קצוץ
2 כפיות חרדל דיז'ון
1 כף חומץ בן יין אדום
2-3 כפות שמן זית
מלח ופלפל
צרור ארוגולה (רוקט)

ההכנה:
1. מבשלים את תפוחי האדמה במים קרים, מעט מלח והחומץ עד שאפשר להחדיר לתוכם מזלג בקלות.
2. בינתיים, מערבבים היטב את חומרי הויניגרט: בצל סגול, חרדל, חומץ בן יין, שמן זית מלח ופלפל. אם צריך מוסיפים מעט חומץ או שמן זית לפי הטעם (ולפי הטעם של החומץ והחרדל שיש לכם).
3. כשתפוחי האדמה רכים ועדיין חמים, מקלפים מהם את הקליפה אם רוצים, ומערבבים עם חומרי הויניגרט.
4. מגישים מעל הארוגולה חם או בטמפרטורת החדר.

פוסט זה פורסם בקטגוריה אוכל לעבודה, טבעוני, סלט, פסח, צמחוני, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

