עוגיות שוקולד-שוקולד צ'יפס

השבוע הזה הצריך עוגיה. עוגיה מנחמת, מפצה, טעימה, פריכה, רכה ושוקולדית. עוגיה עם הרבה שוקולד, ושעדיין תתאים לחמסין שעובר עלינו כאן.

P5030373-1

מדהים כמה קל להתרגל למזג אויר נעים וכמה נוח כשאין לחות באויר. כשרק הגענו לברקלי בשנה שעברה פספתי את עונת החמסין הקצרה הזו בגלל חופשה בחמסינים של תחילת הקיץ בארץ. לא התגעגעתי לזה. והשבוע, טעימה מחום מעיק ולח. עם החום והעומס המיוחד השבוע גם הגעגועים לארץ בעבעו. געגוע לשניצל של אמא, או גביע קוטג' במחיר מופקע, ובינתיים הסתפקתי בעוגיה.

P5030384-1

הספר-אלבום המפואר של תומס קלר "בושון בייקרי" יצא לפני כשנה, ומאז ראיתי כל מיני מתכונים וביקורות עליו ברשת. זה אכן ספר גדול – ארבע מאות עמודים גדולים וצבעוניים, כמעט שלושה קילו, ופירוט מדוקדק של כל אחד מהמתכונים. כולל הערות הזויות כמו "יש לנפות את שבבי השוקולד במסננת". בזמן שהתחבאתי מהשמש וקראתי את הספר חשבתי לעצמי שאת רוב המתכונים האלו לעולם לא אכין. עם כל אהבתי לפרטים קטנים ותהליכים מורכבים, זה גדול אפילו עלי. אבל עוגיות אני אוהבת, ומקריאת המתכונים ראיתי שבעצם פשוט צריך לערבב את המרכיבים במיקסר, לקרר ולאפות. אז למה לא.

חוץ מעניין שקילת הביצה, פישטתי את העוגיות האלו לכמה דקות עבודה, חצי שעת קירור ו-12 דקות אפיה לכל תבנית. השתמשתי בקערה אחת גדולה, אחת קטנטנה, מאזניים ומיקסר ידני. את כל החומרים (מלבד הביצה) מזגתי ישירות לקערה שעמדה על המאזניים. המתכון משתרע על פני שני עמודים צפופים, ובאותיות קטנות כתוב שהמתכון מנפיק שש עוגיות של 150 גר' כל אחת. שש! אז גם חילקתי את הבצק לעשרים עוגיות בגודל סביר הרבה יותר. אז זה אולי לא דקדנטי כמו העוגיות המקוריות של קלר, אבל זה פרקטי, ולא פחות טעים.

P5030371-1

הפעם אחרוג ממנהגי ואפרסם גם את המשקל של החומרים וגם את הנפח שלהם בכוסות וכפות מדידה. הבאסה היחידה מבחינתי הוא עניין הביצה כאמור, כי קלר מבקש להשתמש ב-60 גר' ביצה, שזה בערך ביצה וחצי קטנות. בפעם הבאה וודאי אעגל את כמויות החומרים כך שאוכל להשתמש בביצים שלמות. במקום גושי שוקולד השתמשתי בפירורי חטיף שוקולד טופי Heath שזה בערך הדבר הכי טעים בעולם, ובמקום במולסה השתמשתי בסילאן. אני חושבת שהעוגיות האלו יתאימו גם לוריאציה מושחתת על קוקילידה, עכשיו אני רק צריכה הזדמנות שתצדיק קינוח שחיתותי כל כך.

עוגיות שוקולד-שוקולד צ'יפס של תומס קלר מתוך הספר "בושון בייקרי" עם שינויים שלי

המרכיבים:

167 גר' חמאה בטמפרטורת החדר
134 גר' | ½ כוס + 2 כפות לא דחוסות סוכר חום בהיר
104 גר' | ½ כוס + 1 כף סוכר לבן
12 גר' | ¾ 1 כפית סילאן
60 גר' ביצים (שזה בערך ביצה וחצי קטנות)
190 גר' | ¼ 1 כוסות + ½ 1 כפות קמח
48 גר' | ½ כוס + ½ 1 כף קקאו מאיכות טובה
2.3 גר' | ½ כפית סודה לשתיה
3 גר' | 1 כפית מלח
107 גר' | ½ כוס שבבי חטיף Heath
107 גר' | ½ כוס שוקולד צ'יפס

ההכנה:
1. בקערת מיקסר מקציפים את החמאה, הסוכר הלבן והחום, והמולסה לתערובת אחידה. מוסיפים גם את הביצים ומערבלים היטב.
2. מוסיפים את החומרים היבשים: קמח, קקאו, סודה לשתיה ומלח, ומערבבים היטב. מוסיפים את השוקולד ומערבבים עד שהוא מפוזר באופן אחיד בתערובת.
3. מצננים את התערובת חצי שעה, ובינתיים מחממים תנור ל-165 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפיה.
4. יוצרים מהתערובת כדורים בגודל אגוז מלך ומניחים בתבנית ברווחים גדולים, העוגיות מתפשטות מאוד.
5. אופים את העוגיות 12 דקות. הן יוצאות מהתנור מאוד רכות, ומתקשות תוך כדי הצינון.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

10 תגובות על עוגיות שוקולד-שוקולד צ'יפס

  1. שירי הגיב:

    איזה כיף שפירסמת מתכון מהספר שלו! נראה מעולה
    אני הייתי ממש קרובה להזמין את הספר והחשש שהוא יהיה ספר תמונות ניצח את הסקרנות שלי (וגם המחיר)..
    רכשת את הספר? הוא שימושי לפעמים?

    • Ma'ayan הגיב:

      האמת? שאני שמחה שהוא נמצא בספריה, ושלא הייתי צריכה לקנות את האלבום הענק הזה. קודם כל, הוא יקר, וגדול, וכבד (ומצריך הרבה מקום על השיש כדי להסתכל בו תוך כדי בישול, ומבאס ללכלך בקמח וסוכר, שלא לדבר על דמי המשלוח). שנית, לקחו מתכוני מאפיה וחילקו אותם כך שיתאימו, פחות-או-יותר לשימוש ביתי. זה אומר שממתכוני העוגיות יוצאות 6 עוגיות בלבד על פי המתכון המקורי, למשל. לדעתי, הוא מסובך מדי לאופה המתחיל, ובסיסי מדי לאופים וותיקים שמכירים חומרים ותהליכים, אבל הוא יפיפה. ואני אגלה לך משהו שמצאתי – אם מחפשים בגוגל מתכון לפי השם באינדקס של הספר שניתן לראות דרך אמזון, יש סיכוי סביר שתמצאי אותו בבלוגים אחרים. אבל זה לא מחליף דפדוף בדפי אלבום.

      • שירי הגיב:

        הוא נמצא בספריה?
        אז אני מניחה שזה לא ספריה בארץ.. !

        אבל תודה על המידע:) אנסה למצוא בבלוגים..

      • Ma'ayan הגיב:

        לא, אני לא בארץ, הלוואי והספריות בארץ היו מחזיקות ספרי בישול זרים.

  2. שירי הגיב:

    היי, הבצק מוכן ומחכה במקרר, נראה לי שייצא משגע (טעמתי אותו)🙂
    רק הערה קטנה לדעתי הכמות של הקמח לא נכונה- אמור להיות 238 גרם.

  3. Ma'ayan הגיב:

    חייבת להודות שבלבלת אותי. המממ….
    הספר חזר לספריה, אבל לפי מה שראיתי באתרים אחרים, ה-238 גר' מתייחס לעוגיות שוקולד צ'יפס "פשוטות" (אין דבר כזה פשוטות אצל הלר). גרסת השוקולד-שוקולד מכילה גם 48 גר' אבקת קקאו, במקום חלק מהקמח במתכון המקורי, כך שלפי מה שאני רואה, היחסים נשארו אותו הדבר.

    אם אגלה שאני טועה, אפרסם תיקון, כמובן.

    ואת יותר אמיצה ממני. למרות כל השנים שלי במטבח, מאות (אלפי?) ביצי עין, אני לא מסוגלת לטעום בלילה של עוגה או תערובת עוגיות. גם תערובת של קציצות לא אטעם עד שאוודא שהן מבושלות. אבל זה לא מונע ממני לאכול סושי וקרפצ'יו.

  4. שירי הגיב:

    ..לא יודעת אם זה אומץ כמו חוסר דחיית סיפוקים:) הבעיה שלפעמים הבצק הנא יותר טעים לי מהבצק האפוי (כמו במקרה הנל..)
    באתר הזה ראיתי שכל הכמויות זהות לשלך חוץ מהקמח
    http://kirbiecravings.com/2012/11/bouchons-chocolate-chip-cookies.html
    אפיתי 2 עוגיות בגודל 150 גרם, כמו שהוא כתב וזה פסיכי.
    בפעם הבאה אכין עוגיות בגודל אכיל, לפי המלצתך …
    תודה!

    • Ma'ayan הגיב:

      בצק העוגיות היחיד שאני מוכנה לאכול הוא בגלידה של בן וג'ריס. במתכון שצרפת
      אין כאמור קקאו, אלא רק קמח, והיחסים זהים.

      לפחות הרווחת מתכון לבצק עוגיות טעים.

  5. שירי הגיב:

    וואו באמת לא שמתי לב להבדל של הקקאו עד עכשיו
    סליחה:)
    אז עכשיו אוכל לנסות את המתכון שוב רק עם קקאו…

כתיבת תגובה

