תבשיל קליל של קישואים ועגבניות

אתם מכירים את זה שאתם מדפדפים במתכונים ופתאום אומרים "רגע, במקרה יש לי את כל המרכיבים בבית עכשיו"? התחושה טובה במיוחד כשיש בבית מרכיבים שאני לא קונה בדרך כלל, כמו קישואים. קישואים אני לא קונה אלא אם אני יודעת בדיוק מה אכין מהם. באי הבית לא מתלהבים מהירק, ואפילו התינוק הסתכל עלי בשלב טעימות הקישוא ואמר "באמת?".

P5090045-1

השבוע תכננתי להכין לאורחים פריטטה של אספרגוס וקישואים, אך לאור מה שהסתבר כצרור גדול במיוחד של אספרגוס, הקישואים נשארו בחוץ. הפריטטה, אגב היתה מעולה, והיתה פרידה מוצלחת מסוף עונת האספרגוס. אז נשארנו עם הקישואים. ואז הגיע גיליון מאי של "על השולחן" עם שלל מתכוני ירקות וגבינה, וידעתי מה לעשות.

P5090044-1

את הקישואים מבשלים ברוטב עגבניות קליל מתובל וטעים. בפעם הראשונה שהכנתי אותו הרגשתי שחמש דקות הבישול עליהם ממליצים במתכון משאירים את הקישואים חיים מדי לטעמי. בפעם השניה בישלתי אותם יותר זמן ברוטב כך שהם התרככו קצת יותר. אולי זה קשור לכך שהשתמשתי בזוקיני שהוא מראש מוצק יותר. השילוב אורגנו-רסק עגבניות היה טעים ומתובל בלי להפוך לרוטב פיצה והפטה מלמעלה העניקה טעם חמצמץ למנה, אך היא לא הכרחית.

P5090047-1

את התבשיל הגשתי עם פסטה, אבל לו היתה לי כיכר לחם טריה בבית, הייתי שמחה לנגב עם הלחם את הרוטב. אני גם חושבת שהתבשיל עצמו, ללא הפטה (או כן, למי שרוצה) יכול לשמש כתוספת טעימה גם לצד עוף צלוי, או מעל פולנטה עם ביצת עין.

תבשיל קישואים ברוטב עגבניות ואורגנו מתוך על השולחן, גיליון מאי 2013

המרכיבים:
2 עגבניות תמר (או עגבניות מוצקות אחרות)
5 קישואים או זוקיני
1 שן שום
3 כפות שמן זית
1 כפית אורגנו מיובש (אני הוספתי יותר, 2 כפיות)
1 כף גדושה רסק עגבניות
מלח
גבינת פטה

ההכנה:
1. מכינים את הירקות לבישול: חותכים את העגבניות לשמיניות, את הקישואים לרבעים או שמיניות, תלוי בגודלם ופורסים את השום.
2. במחבת רחבה מחממים את שמן הזית ומוסיפים את השום לחצי דקה.
3. מוסיפים את רסק העגבניות והאורגנו ומערבבים עד שהרוטב אחיד.
4. מוסיפים את העגבניות והקישואים ומבשלים כ-10 דקות, תוך כדי ערבוב עד שהקישואים מתחילים להתרכך או להיצרב. ממליחים.
5. מורידים מהאש ומוסיפים פטה מלמעלה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה אוכל לעבודה, טבעוני, נטול גלוטן, צמחוני, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

